כל חברה, בשלב מסויים זקוקה לביצוע מיתוג מחדש. אמנם, ישנן רמות שונות של מיתוג מחדש, החל במתיחת פנים קלה ועד להחלפת קהל היעד לגמרי, אך בכל מקרה, השלה הכי חשוב בתהליך הוא גיבוש האסטרטגייה השיווקית.
שלב ראשון – מחקר
שלב זה הוא היסודות עליהם תיבנה האסטרטגיה. מחקר הוא השלב שבו רוב החברות נופלות מחוסר תקציב, זמן או מקצועיות. מחקר טוב אומר פילוח קהל היעד, הבנה סוציו אוקונומית של של הצרכן, מחקרים פיננסיים הכוללים דוחות סיכונים ותוצאות אפשריות וסקרים מקדימים. זהו שלב מייגע ומשעמם אך קריטי להצלחת התהליך כולו. רק לאחר מכן ניתן לגשת לשלב הבא.
שלב שני – הרעיון
רעיון השיווק האיידיה של המותג הוא שלב הקריאייטיב. בשלב זה צריכים לנסח במדוייק את השאיפות החדשות של המותג החדש, את קהל הצרכנים החדש או ההרחבה אל קהלים נוספים. בשלב זה יוצגו הממצאים המחקריים ויתגבש האופק השיווקי אליו יש לפנות, במבוסס על תוצאות המחקרים.
שלב שלישי – אופני הפעולה
בשלב זה יוצגו האופנים בהם יוטמע המותג החדש בצרכנים. קמפיין פרסומי הכולל את המדיות השונות, עיצוב גראפי חדש ומרענן למוצר, פרסומות בטלוויזיה, כרזות ודרכי שיווק באינטרנט. חשוב לבחון את המסרים המועברים בכל אחד מתחומי השיווק ולוודא כי אין מסרים סותרים. כל אופני השיווק אמורים לכוון לאותו מיתוג מחדש ולייצר את אותן משמעויות אך בדרכים שונות.
שלב רביעי – השקת הקמפיין
השקה הקמפיין תעיד על הצלחתו, או כשלונו בעתיד. בדומה לפתיחת תערוכה, ההשקה צריכה להיות מאורגנת בקפידה, עם כמה שיותר נציגי תקשורות וכמה שיותר אנשים אשר יפיצו את בשורת המיתוג מחדש. השקת הקמפיין היא הבום הראשוני והמכריע. הודעות לעיתונות, זימון ידוענים והפקה יוקרתית יבטיחו את הרושם הראשוני והחיובי לכל המהלך המורכב.
רצוי לתחום בזמן ובתקציב כל אחד מהשלבים בנפרד ולהתקדם בזהירות שלב אחר שלב. בכל שלב יש להקדיש את מירב המאמצים על מנת למצות אותו בצורה הטובה ביותר. בצורה זו תבטיחו את הצלחת הקמפיין כולו ותוכלו לצאת מהמהלך של מיתוג מחדש בצורה טובה ועם הפנים לעתיד.
GreenWeb כותבים על פרסום, מיתוג מחדש, יחסי ציבור ורעיונות לפרסום. אין רעיון שלא חשבו עליו קודם, אבל מי שמישם אותו ראשון הוא זה שיפרוץ.